sobota 10. září 2011

Slavnosti vína Uh.Hradiště

Ahoj cykloturisti, ani jsme se nenadáli a máme zde podzimní události. V Uherském Hradišti se zase slaví Slavnosti vína. Udělalo se hezky a já jsem se rozhodl, že se tam pojedu podívat. Abych to trošku zdokonalil, tak jsem jel přes rozhlednu Rovnina nad Mistřicemi. To jsem, ale napřed zkusil projet po cyklotrase MTB od radiovysílače v Topolné. Chtěl jsem zjistit, jestli už tam není lepší cesta. Pokud nemusíte, tak zde nejezděte. Je to pořád cesta z navezeného kamení.

V druhé částí jsou vidět obrázky rozhledny a to co je vidět v okolí. Fotky jsou horší kvality. Můj malý fotoaparát si s tím neporadí. Kdo to chce dobře vidět krajinu, ten si tam musí zajet osobně.

Po prohlídce rozhledny jsem se spustil do Mařatic. Už cestou jsem potkával lidi, kteří byli koštovat víno a burčák. Bylo dobře, že šli polní cestou. Aspoň je nic nepřejelo. Ihned na začátku Mařatic byl první stánek s vínem a s cimbálovků. Podařila se mně fotka značky cyklotrasy a stánkem. Postupně jsem se zastavoval u všech stánků. Všechny byly umístěny podél ulice s vinnými sklepy. Šlo se mně špatně. Bylo tam moc lidí a s kolem jsem se musel prodírat. Nechtěl jsem o nikoho zavadit. Občas jsem potkal účastníky koštováním unavené a vyhnutí bylo obtížnější. Všechno to znásobovalo ostré slunce.

Na náměstí bylo hodně stánků s domácími produkty. Na tribuně vystupovaly mužské sbory. Kolem bylo hodně diváků a já jsem musel kolo odložit u hlavního stánku. Vidíte jej na fotce. Ve vnitř bylo vidět, jak se lisuje burčák. Po chvilce jsem přešel na druhé náměstí a tam vystupovala country skupina s tanečníky. To byla zajímavá kombinace pro slavnosti vína.

Večer se rychle blížil a já jsem musel vyrazit dom. Jel jsem jako vždy po cyklostezce až do Otrokovic.

Ujel jsem 49 km, za pěkného slunečného počasí.

http://www.slavnostivinauh.cz

10.09.2011

Karel



Rozhledna Rovnina

Žádné komentáře:

Okomentovat