pondělí 19. září 2011

Festival trampské písně Skalička 2011

Ahoj cykloturisti a trampové, ani letos vás neošidím o pohled na Festival trampské písně ve Skaličce. Letošní ročník je významný tím, že v soutěži kapel zvítězila dvojnásobně kapela B.P.T ze Zlína. Získali cenu diváků i poroty. Jsem z Otrokovic a tak jsem na své sousedy ze Zlína hrdý. Tuto kapelu znám již dlouho a na obrázku můžete vidět CD, které jsem si od nich koupil už hodně dávno.

Pokud se chcete dozvědět něco víc o kapele : http://www.bpt-zlin.cz/



Není to obvyklé, ale ihned na začátku vás zvu na příští ročník festivalu. Bude to dvacátý výroční festival. Nebude se soutěžit, ale budou pozvány kapely, které stály u zrodu tohoto festivalu. Pro mnohé to bude zajímavé potkat lidi, kteří se určitě nějak změnili. Vzhledem, názory na život /po revoluci/ a tím co teď hrají. Já asi zkusím najít všechny fotky z těchto festivalů.

Ráno bylo kolem 10C a vyjel jsem nabalený jako medvěd. Během cesty jsem postupně oblečení odkládal do batohu. Přesto jsem dojel na festival jako vždy upocený. Na fotce vidíte, jak suším oblečení. Už několik roků mám stejné místo za stany u plotu. Letos to, ale bylo trošku jiné. Sotva jsem si opřel kolo o plot, tak přišel tramp a prohlásil, že jsem si zvolil špatné místo pro kolo. Pak vytáhl něco z kalhot a zkropil celý plot. Asi toho hodně v noci vypil.

V sále už běžela soutěž naplno a já jsem jako vždy přijel pozdě. Tak nemám některé kapely na fotkách. Ono to ani nejde usedět, tolik hodin v sále. O přestávkách jsem vybíhal ven a poslouchal jsem skupinky muzikantů, jak si hrají jen pro sebe. To je hezké na tomto festivalu. Ani nemusíte jít do sálu a poslechnete si venku spoustu nádherných písniček. Někteří se účastní soutěže, a když vyjdou ven, tak začnou hrát dohromady s kamarády jen tak pro potěšení. Po prvním soutěžním bloku se spočítají hlasy a vyberou se finálové kapely. Pak už hrají jen kapely soutěžící o umístění. K tomu ještě vystoupí hosté. Letos to byly kapely Domino a Špunt. Kapela Špunt zde již víckrát vyhrála. Po ukončení soutěže probíhá losování tomboly. Jako každý rok i letos zde byla spousta hodnotných cen. Mě zaujalo, kolik si někteří účastníci koupili lístků do tomboly. Nejhezčí je pes čekající na výhru. Po tombole následovalo vyhlášení vítězů. Večer se sál změnil v taneční parket a jako vždy jsme mohli shlédnout předtančení. Já se countrybálu neúčastním a raději venku poslouchám hraní starých písniček. Letos to nebylo u ohně, ale ve velkém staně. U ohně se hrály spíš novější písničky a to mě nevzrušuje. Jak je vidět, tak se zájem ubírá dvěma směry. Mladí a staří si hrají zvlášť pro sebe. Samozřejmě se začalo ochlazovat a postupně jsem se oblékal. Vydržel jsem poslouchat až do půlnoci.

Pak jsem sbalil věci a vyjel jsem domů. Jelo se moc dobře. Na cestu mně svítil měsíček a byl malý provoz. Jen jeden řidič do mě napral dálková světla, jinak byli všichni hodní. Moc to nechápu. Já mám na kole velmi dobré světlo a nasvítím si cestu na 200 m. To mě musel vidět. Velmi hezký byl pohled na svatý Hostýn. Bylo vidět nasvícenou rozhlednu a kostel s klášterem. Fotku nemám. Vím, že to s mým malým fotoaparátem bez stativu nezvládnu. I na fotkách z místnosti je vidět, že to nezvládám. K tomu občas někoho vyfotím bez nohou.

Na závěr bych chtěl upozornit na pána, který zde presentoval svoji knihu. Jedná se o člověka, který si udělal úraz a stal se invalidou. Ze svého života sepsal několik příběhů a ty vydal vlastním nákladem. Teď se snaží získat podporu pro tělesně postižené lidi. Já jsem si od něj koupil knížku a CD.

Celkem jsem ujel 100 km. Za hezkého počasí a noci s úplňkem.

17.09.2011



Všechny fotky :

Žádné komentáře:

Okomentovat