sobota 10. září 2011

Biofarma Juré

Ahoj cykloturisti, byl jsem pozván na opékání prasátka. Abych nejel přímo ze Zlína, tak jsem si vymyslel trošku delší trasu. Myslím si, že by mohla být námětem na výlet pro turisty ze Zlína.

Ze středu města jsem se vydal podél potoka Januštice směrem na Fryšták. Celé se to jede po nové cyklostezce až do lázní Kostelec. Přes vesnici se už musí projet po hlavní cestě. Za zmínku stojí poutní místo s velkým kostelem. Z vesnice se klesne do Štípy a pak se musí vyjet na kopec k Větřáku. Jak už název napovídá, tak se jedná o větrný mlýn. Dá se k němu snadno dostat ze zahrady.

Na rozcestí za mlýnem je kříž a tam jsem potkal dvě holky. Chtěly poradit s trasou putování. Ony se účastnily nějaké hry a hledaly podle mapy zajímavá místa. Dokonce něco i šifrovaly. Poradil jsem jim a vydal jsem se po asfaltové cestě směrem na Zlín. Napřed se jede mezi poli a pak se vjede do lesa. Od začátku je zde značená naučná stezka s odpočívadly. Hlouběji v lese se sjede na značenou turistickou stezku a jede se po zpevněné hlíně. Obsahuje hodně kamení. Tato stezka vás dovede až na okraj farmy. Já jsem nevěděl, jestli můžu projít po trávě a raději jsem sjel níž na hodně kamenitou cestu, která vede na farmu.

Na farmě už bylo připraveno prasátko a pomalu se otáčelo na rožni. Všimněte si, že rožeň je poháněn pomocí vodního kola. Pan majitel se o něj pěkně staral, tak aby se hezky propeklo a postupně nám ukrajoval kousky masa. Maso jsem si dával na domácí chleba. Byl tak moc dobrý, že jsem si vzal patku i bez masa. Paní musím za chleba pochválit.

Kolem jsou v ohradách vidět domácí zvířata. V hospůdce je to stylově zařízeno a můžete dostat zdravou stravu. Dokonce si můžete některé produkty koupit.

Na farmě jsem se zdržel dlouho do večera a odjížděl jsem za tmy. Ve sjezdu jsem musel být hodně opatrný. Jede se dlouho po hodně kamenité cestě. Dá se to vyjet běžným autem, ale pomalu. Dole se dostanete do průmyslové zóny.

Všem doporučuji jet tento okruh, tak jak jsem to jel já. Pokud pojedete z průmyslové zóny, tak budete muset vyšlapat hodně prudký kopec. Pravděpodobně hodně cyklistů bude tlačit.

Na biofarmě se mně moc líbilo a je zde hezký výhled do krajiny. Cyklistům a turistům tento okruh doporučuji.

Z Otrokovic jsem najel 49 km. Počasí mně moc nepřálo, alespoň nepršelo. Zato byl v noci nádherný měsíc v úplňku.

www.biofarmajure.cz

10.09.2011

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat