neděle 5. června 2011

Přílepské Békal 2011

Ahoj cykloturisti, dnes se koná v Přílepech festival Přílepské békal. Já jsem se rozhodl, že si cestu trošku prodloužím o nějaké kopečky. Vyjel jsem první směrem Svatý Hostýn. Nedbal jsem toho, když jsem viděl jak se proti mně ženou cyklisti a jel jsem stále dál. K Hostýnu se hnala pořádná bouřka. Normálně bych to také otočil, ale dnes jsem byl pevně rozhodnut pokořit Hostýn i kdyby se čerti ženili. V údolí jsem jel v teplém vzduchu a potil jsem se. Byla vysoká vlhkost a myslím si, že dnes lidé se srdečními a dýchacími problémy sport nedělali. Já jsem se cítil dobře a jel jsem vstříc peklu. Na vrcholu mlátily hromy a blesky. V půlce kopce jsem si musel obléci pláštěnku, abych neprochladl ve studeném dešti. Ten kdo si oblékal pláštěnku na zapocené tělo ví jak blbě se to obléká. Guma se přilepí a ruku nelze dostat do rukávu. Do očí mě přitom tekl slaný pot.

Na vrcholu stoupání jsem jel nejprve k rozhledně a během cesty jsem u kapličky potkal lidi, jak se společně modlí. Ve chvíli kdy začali zpívat zbožné písně déšť ustal. Bůh se nad těmi poutníky smiloval. Zaujal mě kříž, na kterém měli nalepené nějaké lístečky. Doufám, že mně někdo napíše k čemu to je. U rozhledny jsem si udělal fotku a jel jsem ke kostelu. Zde bylo na teploměru 11C. Přitom na slunku v údolí to lezlo ke třiceti. Cítil jsem, že chladnu a rozhodl jsem se sjet do údolí. Cestou jsem stejně od chladného vzduchu prochladl. V údolí Rusavy stále pršelo a počasí se zlepšilo, až když jsem vyjel z hor. Cesty byly mokré a jen mrholilo. Tak tomu bylo až do Přílep.

V zámecké zahradě bylo slyšet muzikanty a já jsem byl rád, že koncert nezrušili. Vstupné bylo 50 Kč a myslím si, že je to nejlevnější akce v celém okolí. Po chvilce jsem potkal několik kamarádů a všichni mně podávali ruku. Já jsem ji měl jako solničku od potu a špíny z cesty. Asi se museli jít umýt. Já jsem byl celý prosolený a mokrý. První jsem šel k ohni a sušil jsem se. Kluci poctivě přikládali dříví a já jsem se smažil. Nejvíce jsem měl mokré kraťasy. Později jsem zjistil, že horší jsou mokré boty s ponožkami. To se mně nedařilo usušit a ještě za světla jsem vyrazil domů. Chlad od nohou byl nepříjemný. Naopak účastníci si libovali jaký je příjemný chladný vzduch. Déšť opravdu vyčistil těžký vzduch. Bylo zde hodně lidí na kolech. Dokonce i silničních. Měl jsem pocit, že je zde více cyklistů než pěších turistů. U této akce je výhoda, že si kdekoliv můžete položit kolo a nikdo vám nic nesebere. Chodí sem jen lidé s láskou k hudbě. Není to masový festival, kam míří zloději za výdělkem.

Festival byl jako vždy dobře zajištěný a dal jsem si i občerstvení. Byl jsem mile překvapen, že ceny byly normální. Nikdo se na této akci nesnažil vydělat. Čaj stál 5 Kč. Já znám podobné akce kde si berou od hrnku čaje od 15 Kč nahoru. Pořadatelé se velmi snažili a dokonce utírali i lavičky. Všude kolem byla hezky posečená tráva a posluchači si mohli postavit stan v zámecké zahradě. Asi to tak příště také tak udělám. Bude to romantika spát v zámeckém parku pod nádhernými stromy.

Domů jsem dojel za tmy a bez problémů. Dnes bylo dlouho světlo.

Dnes odpoledne jsem měl štěstí a velkou prozíravost. Jel jsem po hlavní silnici a viděl jsem přijíždět auto. Všiml jsem si, že vůbec nezpomaluje a ono opravdu projelo, aniž by mně dalo přednost. Řídila jej ženská a vůbec nebrala cyklistu na hlavní cestě na vědomí. Mám pocit, že čím dražší auto tím bezohlednější řidič. Jak k takovému autu přišla ani nebudu spekulovat. Určitě si na něj prací nevydělala.

Ujel jsem 83 km. Možná polovinu jsem odjel v dešti. Domů jsem přijel špinavý jako čuník.

05.06.2011
Karel

Cesta :



Festival :

Žádné komentáře:

Okomentovat