úterý 8. května 2018

Hipostezka na kole


Ahoj cykloturisti, již dlouho jsem si nevyjel do lesů a luk. Tak jsem to dnes napravil. Rozhodl jsem se prozkoumat část cest určených pro koně.

První jsem vyjel lesem před Novou Dědinu a pak po asfaltové cestě do Kostelan. Nad vesnicí jsem vjel na lesní cestu s názvem Svatební. Tak jsem podjel Bunč a spustil se směrem na Zdounky. Zde však vede lesní cesta do Milovic. V lese je bývalý kamenolom. Jednou v zimě jsem zde fotil. Dnes se mně do lomu nechtělo tahat kolo. Cesta do Milovic je složená z několika zatáček a kolem jsou nádherné louky s porostem. Moc rád zde jezdím. Vždy si vybavím své putování v Alpách. Nad vesnicí jsem potkal osamoceného psa.

V Soběsukách začalo moje zkoumání hipostezky. Nejdříve jsem ve vesnici vyfotil kapličku a nad vesnicí křiž. Kříž je umístěn na velmi pěkném místě s dalekým výhledem do krajiny. Jsou zde pěkné lavičky. Dále jsem jel po pěkné polní cestě, která se postupně měnila v pěšinku a zarostený chodníček. Zde jsem poprvé využil svůj chytrý telefon a nechal jsem si ukázat, kde stojím na mapě. Nemohl jsem uvěřit, že musím projet polem z řepky. Byl to jen vyšlapaný chodníček od koní. Jízda byla velmi nebezpečná. Koně nechávají v hlíně díry a kolo se v tom špatně řídí. Tak jsem jel raději bez nacvaknutých bot do pedálů. Pro případ, že bych malé rychlosti spadl na bok. Neumím si představit, jak často zde někdo projede na koni. Mohl bych zde ležet hodně dlouho. Pak následoval sjezd po lesním chodníčku. Byl tak prudký, že jsem šel raději vedle kola. V terénu si se svými úzkými plášti nemůžu moc dovolovat. Chtělo by to horské kolo a při sjezdu si sednout za sedlo. Konečně jsem byl v údolí a udělal fotky na pěkné místo s včelínem.

Další trasu jsem už znal. Přes les projedu od Šelešovic na cestu do Zlámanky a pak po polní cestě do Těšan. Zde je vidět dřevěný větrný mlýn. Kousek dál se přehoupnu přes hřeben a sjedu před Střížovice. Teď projíždím přírodní rezervací lužního lesa. Sídlí zde hodně ptáků. V zimě když mrzlo, jsem zde dělal fotky a ukázal jsem vám je.

Ujel jsem 52 km, většinou v terénu.

07.05.2018

Karel



1 komentář:

  1. Koukal jsem na fotky a moc se povedly. Hlavně ta fotka, kde vede krásna trasa kolem rozkvetlých stromů. Přesně takové trasy mám nejradši. Vyjedu na horském kolu a užívám si nejen jízdu, ale i vše okolo.

    OdpovědětVymazat