sobota 22. října 2011

Památník železnice

Ahoj cykloturisti, dnes jsem jel opět na návštěvu do nemocnice v Kyjově. V minulém článku jsem psal, že jsem si po návratu domů prohlédl mapu a zjistil jsem, že nebezpečné úseky lze objet po cyklotrase. Také jsem zjistil, co to bylo za otesaný kámen u cesty. Jedná se o památník železnice. Zjistil jsem toho velmi málo. Jen to, že zde vedla železnice do Kyjova a po té se v 19 století vozila cukrová řepa.

Ráno bylo -1C a před 12 hodinou byla stále mlha a +3C. Až po poledni se obloha protrhla a ukázalo se teplé slunce. Tak jsem vyrazil na cestu. Jel jsem po stejné trase jako minulý týden. Nákres a téma minulého výletu je v :

http://partasvih.blogspot.com/2011/10/vetrny-mlyn-v-bukovanech.html

Oblečení jsem zvolil podobné. Jen cyklistickou láhev s čajem jsem si zabalil do bundy v batohu a k tomu jsem přibalil CoCaColu. Chtěl jsem aby byla teplá až ji budu pít. Čaj vydržel 30 km a myslím si, že by byl teplý i po 50 km.

Památník železnice je kousek za Vracovem. Je zde úzká hlavní cesta s velkým provozem. Pokud se podíváte na můj nákres, tak nevěřte umístění památníku na mapě. Je to o 500 m blíže k Vracovu. Jedná se o mapu Shocart a ty obsahují hodně chyb. Na letecké mapě by jste to viděli správně. Památník je zajímavě otesán a mám vyfoceny všechny strany. Nápisy jsou již skoro nečitelné.

Ve Vlkoši jsem se zastavil u vojenského muzea. Je věnováno rodáku z Vlkoše. Více se dočtete na :

http://www.militarymuzeum.cz/military-muzeum.php

Ve vesnici mají všechny pumpy natřené na modro a je tam i obrovský lis na hrozny. Za vesnicí se vjede do Skoronic a zde projedete vesnicí na cyklostezku o které jsem se zmínil minule. Vyšlapete malý kopeček přes vinohrady a jste v Kyjově. Já jsem se zde na zpáteční cestě usadil na skruž a posvačil. Bylo tam moc dobře a nechtělo se mně jet domů. Také jsem vyzkoušel cyklostezku do Vracova a byl jsem moc spokojený. Na jednom úseku vede podél borovicového lesa a to mám moc rád. Hlavně v létě. Když les voní.

Dnes jsem využil cyklostezku podél Baťova kanálu a jednotlivé cyklostezky a cyklotrasy od Bzence až do Kyjova. Nejhorší je úsek z Nedakonic do Moravského Písku. Cesta je zde úzká a v jednom místě vede i lesním úsekem. Zde jsem si raději oblékl reflexní bundu. Navíc po 18 hodině jezdili řidiči jako pominutí rozumu. Asi se všichni vraceli z návštěv a chtěli být brzo doma. Takový provoz nebyl ani odpoledne.

Na fotce vidíte řidiče, který parkuje často na cyklostezce ve Vracově. Stál tam i minulý týden. Obec mu zadarmo vybudovala parkoviště a vytvořila nebezpečné místo pro cyklisty.

V nemocnici jsem vyfotil dezinfekci, kterou mají použít návštěvy. Zkusil jsem to a smrdí to jako Okena.

Ta věž na fotce je čerpací stanice z dolů. Odčerpává vodu.

Ujel jsem 109 km za slunečného počasí. Večer při návratu klesla teplota na +3C a měl jsem omrzlé tváře. Kolo bylo studené jako led. Průměr jsem měl 22 km/hod přesto, že jsem se stále snažil jet rychlostí 27 km/hod.

22.10.2011

Karel

Fotky z putování :



Fotky památníku :

Žádné komentáře:

Okomentovat