neděle 16. ledna 2011

Oprava Baťova kanálu

Ahoj cykloturisti, při dnešní jízdě podél Baťova kanálu jsem zjistil, že zde probíhá rekonstrukce. Opravují se břehy. Do dna se zarážejí dřevěné kůly a podél se dává obklad. Je to zajímavé, že se i v dnešní době používá dřevo. Kdo ví, jak dlouho to vydrží. Napadlo mě, že kapitán na lodi musí vědět, že nesmí najíždět úplně ke břehu. Mohl by na dně narazit na dřevěnou výztuž. Pro lidi, kteří by si chtěli skočit do vody je to také dobré vědět.

Dělníci pracovali i v neděli a musím je pochválit, za čištění cyklostezky. Dokonce byli tak ohleduplní, že když jsem přijel, tak odjeli, abych je nemusel obcházet blátem. S podobným chováním se setkávám v zahraničí. Možná to bude i u nás lepší. V Alpách jsem zažil situaci, kdy došlo k větrné vichřici a hodně stromů popadalo. Tenkrát mně lesní dělníci přenášeli kolo přes stromy. Naložené kolo má 40 kg a to neunesu. Na jednom obrázku vidíte díru do cyklostezky. To se rozpadají lávky pod mosty. Na některých místech byly lávky pod vodou, ale na kole jsem to projel. Udělal jsem i fotku z kanálu. Dostal jsem se tam nedobrovolně. Stoupnul jsem na okraj a ten byl pokryt mazlavým blátem. Takový neviditelný film. No a byl jsem v kanále. Naštěstí v tomto místě byla vypuštěná voda.

V novinách jsem se dočetl, že peníze na vybudování velkého přístavu nebudou a investice obcí do kanálu se tak lehce nevrátí. Všichni si slibovali od turistického ruchu výdělek.

16.01.2011

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat