neděle 14. února 2016

Velehrad



Ahoj cykloturisti, podíval jsem se do kalendáře a zjistil jsem, že před rokem jsem byl na Velehradě. Tenkrát však byla na cyklostezce sněhová břečka a moje fotka cyklisty jedoucího po měkkém ledě měla na Internetu úspěch. Dnes je venku krásné jarní počasí. Vyjíždím a měním názor. Jedu proti silném studeném větru. Tak si udržuji rychlost 17 km/hod.

U Babic vidím jet proti sobě něco divného. Okamžitě zastavuji, shazuji rukavice a vybaluji fotoaparát z igelitu. Je to nestíhačka, ale stejně jsem to zvládnul. Udělal jsem fotku přímo ve chvíli, kdy kolem mne projížděl. Pak ještě jednu ze zadu. To už jsem čekal, než fotoaparát dodělá první fotku. Na dalších fotkách je cyklostezka ve Starém Městě a tam by měl asi vážné problémy projet. Jinak musím říct, že jel po větru a hodně rychle. Ta aerodynamika bude mít asi velký vliv na rychlost.

Kousek dál je na fotkách vidět jak se kanál opravuje. Dříve byly boky koryta dřevěné. Teď budou z kamene. Ten kdo špatně přijede ke břehu, si svoji loď rozpáře.

Ve Starém Městě jsem projel kolem nového kostela a pokračoval po cyklotrase na Velehrad. Je to zde trošku komplikované a dvakrát se musí jít pěšky. To schodiště je pro těžce naložené cykloturisty asi problém. Nemusíme se za nic stydět. Aj v Německu končila cyklostezka prudkým schodištěm a já jsem musel všechny tašky z kola oddělat a vynosit nahoru.

Na Velehradě jsem si zašel do kostela. Pan farář zrovna kázal o lehkých a těžkých hříších. Myslím, že to se mnou nebude tak zlé. Ještě mám šanci si svoje průšvihy napravit.

Na cestu domů jsem si dal kuklu. Teploměr klesl na 8 C a zatáhlo se. Obloha se zatahovala stále rychleji a já jsem se bál, že zmoknu. Teď když píšu, tak na okna buší kapky deště.

Na cyklostezce bylo rušno. Dokonce jsem potkal desetičlennou skupinku důchodců na kolech. Měli barevné oblečení a výletu si užívali. Také jsem potkal cyklistu v krátkých kalhotách. Řekl bych, že to přehnal. Bylo chladno. Chudáci jeho kolena.

Ujel jsem 52 km za hezkého počasí.

14.02.2016

Karel

Fotky :



Žádné komentáře:

Okomentovat