sobota 28. února 2015

Větrný mlýn Rymice



Ahoj cykloturisti, venku máme krásnou zimu. Sníh a modrou oblohu. Již několik roků jsem nevyfotil větrný mlýn v Rymicích na sněhu. Dnes mám takovou možnost a vyrážím na cestu. Vyhýbám se JZD cestám, po kterých obvykle jezdím. Teď je na nich sníh a led. Navíc jsou úzké a mám problém se vyhnout s nějakým vozidlem. Proto jedu po hlavní silnici do Tlumačova a pak po vedlejší směrem na Holešov. Za Kůrovicemi jsem narazil na první malý problém. V zatáčce za vesnicí je přes cestu rozjezděná závěj a já musím jet v jedné zmrzlé koleji. Kdyby teď přijel nějaký blázen v autě a nevěděl, že v zatáčce je sníh, tak mě přejede. Já toto místo za posledním domem v zatáčce znám. Jezdím zde často a bývá zde silný vítr.

Do Holešova jsem nechtěl jet a rozhodl jsem se pro zkratku přes samotu Alexovice. Je zde asi zákaz vjezdu mimo obyvatel samoty. Cesta se neudržuje a jel jsem v jedné hluboké koleji ze sněhu a ledu. Dával jsem si velký pozor, abych nespadl. Najednou jsem za sebou uslyšel zvuk auta a rychle jsem seskočil z kola a odvlekl ho do příkopy. V té chvíli kolem prolétlo terénní auto. Ten řidič ani nezpomalil. On byl asi rozhodnutý mě přejet. Ve vesnici jsem zastavil a dělal jsem fotky. Zase přijelo terénní auto a řídila jej žena. Ta už jela opatrně. Já jsem si zde promluvil s pánem, který odhazoval hluboký sníh z cesty. Říkal, že tam mívají velké závěje. Přesto si to zde hodně řidičů zkracuje.

Za hlavní cestou jsem už mířil do Rymic. V jednu chvíli mě předjel cyklista na galuskách. Využíval toho, že hlavní cesty jsou prohrnuté. Neměl však ani přilbu. Jen na mostech byl led.

V Rymicích jsem jel první do skanzenu a pak na pole ze zadní části mlýna. V létě na pole nechodím. Vždy tam něco roste. Dříve jsem dělal fotky od cesty, ale zde už stojí řada nových domů s oplocením. Položil jsem kolo a vydal jsem se po poli fotit mlýn z různých pozic. Pod nohama jsem měl navanutý sníh a občas jsem se hluboko propadl.

Domů jsem vyrazil přes okraj Holešova. Vyhnul jsem se zasněžené cestě v Alexovicích.

Ujel jsem 43 km, za slunečného počasí.

07.02.2015

Karel

Fotky :



Žádné komentáře:

Okomentovat