neděle 13. listopadu 2016

Hostišovské folkové koštování 2016



Ahoj cykloturisti, každý rok se v Hostišové koná malý folkový festival. Já už jsem se jej několik roků neúčastnil. Důvodem bylo špatné počasí, práce přesčas a také se mně nelíbily vystupující kapely. Až letos to vyšlo dobře. Dokonce tam hrála kapela, z které některé lidi znám.

V práci jsem byl do 19 hodin a pak jsem vyrazil na kopec do Hostišové. Hodně jsem zvažoval, co si obléknu, abych se do kopce nezapotil. Počasí to však vyřešilo za mě. Venku bylo tak zima, že jsem si oblékl všechno, co jsem měl od rána v práci. Hodně jsem se bál úseku z Lhotky do Hostišové. Je to velmi úzká cesta a řidiči zde jezdí bezohledně. Je to dobrá zkratka a navíc mají jistotu, že zde nebude stát policejní hlídka. Na kole mám dobré osvětlení a oblékl jsem si svítící vestu. Do vesnice jsem dojel v pohodě a suchý.

Do sálu jsem přišel asi jako poslední host. Zaplatil jsem 50 Kč vstupné a dostal jsem na památku vypálené kolečko se znakem akce. Když si vezmete, že v průběhu akce chodí místní dobrovolníci a nabízejí slivovici a různé domácí produkty. Tak je to jako stup zdarma. Vše je zásluhou pořadatelů a obce, že si umí sehnat peníze, aby tuto akci mohli provozovat za přívětivých podmínek pro návštěvníky. Je třeba podotknou, že na akci chodí většinou místní a pozvaní kamarádi. To je velmi dobře. Akce probíhá v rodinném kruhu a je zde pohoda. Nemusím se bát odložit věci a ponechat kolo před budovou. 

Letos vystupovaly čtyři kapely a každá hrála z trošku jiné oblasti. Přitom každá kapela zahrála něco, čím dokázala publikum vyburcovat k velkému potlesku. Prostě vystupovaní jednotlivých kapel nebylo jednotvárné. Byl to většinou různorodý průřez tím, co kapela umí zahrát. Často se hrály skladby složené členy kapely.

Program rychle ubíhal a najednou byl konec. Pořadatelé nás po ukončení akce pozvali na společné hraní. To už muzikanti nehrají na jevišti, ale sednou si mezi diváky. Stane se z toho jeden společný koncert. Bylo potřeba přeskládat židličky v sále a nějaké věci klidit. Já už jsem byl po dlouhém pracovním dnu unavený a rozhodl jsem jet domů. Vždyť už byl nový den.

Když jsem vyšel ven, tak jsem dostal ledovou sprchu. Venku bylo hodně zima a padalo něco, co mohl být sníh. V té chvíli jsem dostal strach, jak sjedu po namrzlé cestě do údolí. Naštěstí byla zem jenom mokrá. Cestou jsem jel občas ve stoje, abych se zahřál. Teď jsem litoval, že jsem si do tašky nevzal teplejší oblečení. Domů jsem dojel prochlazený, ale horký čaj s rumem to napravil. Do postele jsem šel ve dvě hodiny ráno.

Akce se velmi dobře podařila. Musím pochválit pořadatele a obec, za to že konají pěkné věci. Také kulturní sál je hezky opravený. 

Za den jsem ujel 25 km. Bylo stále počasí s teplotou kolem 1 C.

11.11.2016

Karel

Fotky :




Žádné komentáře:

Okomentovat